מדריך - קבלה/חידוש רישיון משיט (תעודת משיט)
רישיון השייט תקף לכל החיים אולם בדומה לרישיון לרכב, פעם בכחמש שנים נצטרך לחדש אותו.
החידוש הינו חידוש אגרה בלבד, לא נצטרך לבצע הכשרה כלשהיא אלא רק לשלם אגרה.
הגוף הממשלתי האמון על חידוש הרישיונות הוא רספ"ן (רשות הנמלים והספנות) אולם יש לזכור שחידוש הרישיון בזמן הוא באחריות בעל הרישיון ולא באחריות רספ"ן. אם יעברו שנתיים ממועד פג התוקף של הרישיון, הרישיון יתבטל ויהיה צריך לעשותו מחדש. לא יעזרו תלונות על כך שלא נשלחו הודעות או חידוש הרישיון בדואר. בעל הרישיון אחראי על חידושו בזמן.
תוקף הרישיון:
רישיון המשיט תקף ל- 5 שנים. מועד החידוש הוא יום ההולדת (תאריך הלידה) של בעל הרישיון. הרישיון הראשון אותו מקבל התלמיד לאחר מעבר הטסט יהיה קצר יותר - 4 שנים בתוספת מספר החודשים שעד תאריך יום ההולדת של בעל הרישיון. חידוש הרישיון אחרי הרישיון המקורי יהיה ל- 5 שנים.
קבלת רישיון משיט חדש (אחרי הטסט):
למחרת הטסט או כמה ימים אחרכך תתקבל הודעת טקסט מרספ"ן וניתן יהיה לשלם אגרה ולהדפיס את הרישיון הזמני. לא תמיד הודעת הטקסט נשלחת ולכן כבר למחרת הטסט יש להיכנס לאתר התשלומים של משרד התחבורה ולנסות לשלם את האגרה. יש לבחור "תעודת משיט" ובשדה סוג ההפקה לסמן "חדש" ולשלם את האגרה. אחרי התשלום ניתן יהיה להדפיס רישיון משיט זמנית עם תוקף של כחצי שנה ובמקביל תישלח התעודה גם לכתוב המייל. תעודה זו הינו רישיון משיט לכל דבר וניתן להשיט איתו את כלי השייט. בתוך כ- 60 יום יישלח לכתובת הרשומה במשרד הפנים רישיון משיט קבוע מפלסטיק שכולל תמונה.
תלמידים שיש להם כבר רישיון קודם על כלי שייט אחר ועברו טסט חדש (לדוגמא - מי שעבר משיט 13 וכבר יש לו משיט 12), ייקבלו את הרישיון המשולב הקבוע עם התמונה בדואר ללא עלות עם תוקף של הרישיון הקודם. במידה ומעוניינים לקבל מייד רישיון זמני מלא עם כל הרישיונות הימיים, ניתן להיכנס לאתר התשלומים ולבחור "כפל רישיון" אולם הדבר כרוך באגרה.
חידוש רישיון משיט:
את רישיון המשיט ניתן לחדש החל מ- 60 יום לפני מועד פג התוקף. יש להיכנס לאתר התשלומים של משרד התחבורה, לבחור "תעודת משיט" ובשדה סוג ההפקה לבחור "חידוש" ולשלם את האגרה. אחרי התשלום ניתן יהיה להדפיס רישיון משיט זמנית עם תוקף של כחצי שנה ובמקביל תישלח התעודה גם לכתוב המייל. בתוך כ- 60 יום מתשלום האגרה תישלח תעודת משיט קבועה מפלסטיק עם תמונה לביתו של מבקש הבקשה לכתובת הרשומה במשרד הפנים.
תוקף הרישיון הקבוע יהיה לחמש שנים.
כפל רישיון:
במקרה של אובדן גניבה או השחתה של הרישיון ניתן להפיק רישיון משיט חדש. יש להיכנס לאתר התשלומים של משרד התחבורה, בשדה סוג ההפקה לבחור "תעודת משיט" ובהמשך הטופס לבחור "כפל". אחרי תשלום האגרה תישלח תעודת משיט זמנית לכתובת האימייל שממלאים בזמן הרישום ובתוך כ- 60 יום מתשלום האגרה תישלח תעודת משיט קבועה מפלסטיק עם תמונה לביתו של מבקש הבקשה לכתובת הרשומה במשרד הפנים.
תוקף הרישיון הקבוע יהיה תואם את תוקף התעודה המקורית.
גובה תשלום האגרות:
גובה האגרות משתנה משנה לשנה ומפורסם באתר של רשות הנמלים. ניתן להיכנס אליהם לאתר ולהתעדכן בסכום האגרה - לוח האגרות
דרכי התקשרות עם רספ"ן:
רשות הנמלים והספנות - המחלקה לכלי שייט קטנים
קריית הממשלה המחוזית חיפה - בנין ב'
שדרות פל-ים 15 א', ת.ד. 806 חיפה 31999
טלפון: 04-8632235
שעות קבלת קהל במשרדים בחיפה:
בימי א' ג' ה' - בין השעות 08:00 עד 13:00.
שעות קבלת קהל למענה טלפוני:
בימי ב' ד' - בין השעות 08:00 - 13:00.
דרכים נוספות:
- פניה למרכז מידע ארצי רישוי קול 5678*.
- פניה בדואר אלקטרוני: sapanut@mot.gov.il.
לייעוץ נוסף ניתן לפנות אלינו.
צלצל / שלח הודעה עכשיו! עד 12 בלילה!
052-5111000