הודעות שוטפות לימאים - רספ"ן
בעמוד זה מתעדכניות הודעות שוטפות של רספ"ן המפורסמות מפעם לפעם בין בתי הספר והודעות הגורמים הרלוונטיים
22/07/2024
בהתאם לסמכותי על פי תקנות הנמלים (בטיחות השיט) התשמ"ג-1982 הפרק ה-8
הנדון : הודעה למשיטים 074/2024 - הדגשים והנחיות לשיט בכנרת (ריענון)
- במהלך חודש יולי 2024 אירעו שתי טביעות כלי שיט בכנרת, במטרה להימנע מאירועים כאלה בעתיד, להלן ריענון בדבר הדגשים והנחיות לשיט בכנרת.
- בחודשי הקיץ, בשעות אחרי הצהריים (12:00-19:00), אזור הכינרת מאופיין ברוחות מערביות חזקות, רוחות אלו הן רוחות הנובעות מחימום וקירור של ים -יבשה.
- עוצמת/גובה הגלים עולה בהתאם למרחב נשיבה ועוצמתה של הרוח, כך שהחוף המזרחי של הכנרת מוסכן יותר לספורט ימי.
- משיט כלי השיט נושא באחריות לנקיטת כל אמצעי הזהירות בהתאם להוראות הדין ולתנאי ההשטה, בכלל זה מומלץ להתעדכן בתחזית מזג אוויר מדויקת ומתאימה בטרם היציאה לים.
- במצב גלי ישקול המשיט לחייב את כל המפליגים בחגורות הצלה גם במקרים שבהתאם לרישיון השיט, הדבר אינו מחויב.
- כלי שייט (חלק מהדגמים), לא יפליג עם מכלי ניטל מלאים.
- בטרם יציאה להפלגה המשיט יבצע בדיקה לכל המערכות בכלי השיט במיוחד הפעלת משאבת שיפולים.
- אנו מתריעים ומבקשים מכלל ציבור המשיטים להתנהל באחריות ושמירה על בטיחות השייט, כדי לאפשר שייט נעים, מהנה ובעיקר בטוח.
- להלן המלצות ("טיפים") להפעלת כלי השיט.
הפלגה מול גלים עלולה לגרום לכיסוי החרטום במים. על מנת לאפשר השטה בטוחה מומלץ לפעול במספר דרכים:
א. בטרם התנעת הסירה, יש לוודא אוורור תא המנוע מאדי דלק. יש להפעיל בלאוור (אוורור) למשך 5 דקות לפחות.
ב. התנעת הסירה תתבצע בעומק של לפחות 1.5 מטר, בכדי למנוע פגיעה במדחף ושאיבת חול למעברי המנוע ומערכת הקירור.
ג. מהירות ההפלגה תהיה מותאמת לתגובות הסירה (טלטול/ התחבטות). בסירות בעלות חרטום פתוח יועברו היושבים בקידמת הסירה לאזור הירכתיים.
ד. עלייה לגל תיעשה בזווית של-45 מעלות, לא בניצב לגל ולא במהירות העולה על 12 קשר.
ה. בכדי להרים חרטום יש להשתמש ב TRIM / TAB TRIM של המנוע(חיצון/פנימי).
ו. כדי למנוע כיסוי החרטום במים בירידה מהגל אין להוריד את מהירות ההפלגה.
ז. כאשר הירכתיים מופנים לרוח ולגלים יש להימנע מהעמדת הסירה ויש להימנע מנסיעה לאחור.
ח. יש להפעיל משאבת שפולים באופן רציף ולשים לב למצב המצברים.
ט. על המפליגים לחגור חגורות הצלה.
י. בדגמי כלי שיט המיועדים לסקי מומלץ לא להפליג עם מחשב סקי (בקרת מהירות) אלה במצב ידני.
יא. בדגמי כלי שיט בהם קיימים מכלי נטל לפעילות סקי, יש לרוקן מכלים על מנת להגביה את הדופן החופשית (בלט).
יב. ברוח וגלים החלון המרכזי במעבר לחרטום צריך להיות סגור
02/06/2024
הודעה לימאים / (משיטים) מס' 064/2024
בהתאם לסמכותי על פי תקנות הנמלים (בטיחות השיט) התשמ"ג-1982 הפרק ה-8
הנדון : הודעה למשיטים 064/2024 - לקט החלטות שימועים שנערכו למשמיטים בחודש יוני 2024
1. במסגרת מבצעי האכיפה שנערכים ע"י האגף לכלי שיט קטנים ומשיטים לשנת 2024, מתוך מטרה להעלות את רמת הבטיחות ושמירה על חיי האזרחים, נערך יום אכיפה מרוכז ב 17/0 אשר במסגרתו נתנו דוחות והזמנה לשימועים.
2. ב 19/06 נערכו מספר שימועים במשרדי האגף לכלי שיט קטנים ומשיטים, להלן לקט קצר בדבר העבירות והעונשים שהוטלו.
א. בתאריך ה 17/06/2024 הפליג משיט על אופנוע ים, כאשר הנוסעת מאחוריו הייתה ללא מכנסי מגן, השטת הכלי הייתה במרחק של 30 עד 50 מ' מהחוף במהירות העולה על חמישה קשרים.
המשיט לא החזיק בעת השטת הכלי תעודת משיט או תעודה מזהה וזאת בניגוד לתקנות.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית תעודת המשיט למשך 30 יום + עמידה במבחן מעשי לאחר הגשת טופס רפואי לקבלת התעודה בחזרה.
ב. ב 17/06/2024 המשיט הפליג בניגוד לתקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים), התשנ״ח–1998, תקנה 22.
המשיט הפליג באופנוע ים בבעלותו ויצא מקו ה 300 מ', תוך שהוא מבקש מחברו לצלמו מפליג בנהיגה מופרעת במקביל לחוף.
המשיט מודה באשמה.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית התעודה למשך 60 ימים + השתלמות.
ג. ב 17/06 המשיט הפליג באופנוע ים בבעלותו בצורה אלכסונית במקביל לחוף ובניגוד לתקנות הנמלים (בטיחות השיט), תשמ"ג-1982, תקנה 68 (הגבלות שיט במקום רחצה מוכרז ובאזור אחר תק' תשנ"ד-1994 תק' תשע"ב-2012)
המשיט מודה באשמה.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית התעודה למשך 45 ימים + השתלמות.
ד. בתאריך ה 17/06/2024 הפליג המשיט על אופנוע ים, כאשר ישב נוסע מאחוריו בצורה רשלנית תוך הפלגה פרועה.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית תעודת המשיט למשך 45 יום + בחינה עיונית,
3. האגף לכלי שיט קטנים ומשיטים, חוזר ומדגיש את חשיבותה של הימאות הטובה והשטת כלי השיט בהתאם לתקנות, לשמירה על חיי הזולת במיוחד בימים אלה.
13/06/2024
בהתאם לסמכותי על פי תקנות הנמלים (בטיחות השיט)התשמ"ג-1982 הפרק ה-8
הנדון : הודעה למשיטים 060/2024 - דגלי סימון במהלך צלילה
1 .לאחרונה ישנם מקרים חוזרים של צוללים בים התיכון, אשר נכנסים למים עם דגל סימון צוללים שאינו תואם את הנדרש על פי הנהלים והמציאות.
2 .מדובר בשימוש של צוללים במים בדגל אלפא במקום בדגל צוללים, פעולה שעלולה ליצור בלבול ולסכן את בטיחות הצוללים ושאר משתמשי הים.
דגל אלפא - דגל המיועד לסימון כלי שיט המבצעים פעילות צלילה, ואינו מתאים לשימוש על ידי הצוללים עצמם בעת כניסה מהחוף.
דגל הצוללים - בצבעים אדום ולבן, הוא הסימון הבינלאומי המוסכם, המציין את נוכחותם של צוללים במים, מה שמחייב את כלי השייט להאט ולהימנע מהתקרבות לאזור הצלילה
3 .אנו מבקשים מכל המשיטים לשים לב לנושאים הבאים:
4 .יש לעדכן ולחנך את ציבור המשיטים והצוללים להשתמש בדגל הצוללים הנכון בכל פעילות צלילה.
5 .הקפדה על שימוש בדגל המתאים, כדי להבטיח את בטיחות הצוללים ולמנוע בלבול בין כלי שיט.
6 .הקפדה על כך שצוללים מוסמכים אשר צוללים עצמאית מהחוף, יוצאים עם הדגל המתאים.
7 .קיום ההנחיות בהתאם לימאות טובה נועד להבטיח את בטיחות הצוללים ולקדם תרבות של בטיחות ומודעות בקרב קהילת הצלילה וקהילת המשיטים .
8 .תוקף ההודעה מיידי.
הודעה למשיטים 084/2024 - לקט החלטות שימועים שנערכו למשמיטים בחודש אוגוסט 2024
במסגרת מבצעי האכיפה שנערכים ע"י האגף לכלי שיט קטנים ומשיטים לשנת ,2024 מתוך מטרה להעלות את רמת הבטיחות ושמירה על חיי האזרחים, נערכו מבצעי אכיפה בחודש יולי, אשר במסגרתם נתנו דוחות והזמנה לשימועים. .2 ב 18/08 נערכו מספר שימועים במשרדי האגף לכלי שיט קטנים ומשיטים, להלן לקט קצר בדבר העבירות והעונשים שהוטלו.
א. בתאריך ה ,20/07 טבע כלי שיט בכנרת כתוצאה מאי עמידה בכללי הימאות הטובה ותפקוד שסכן את חיי המפליגים.
המשיט הודה בעבירות שיוחסו לו.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית תעודת המשיט למשך 60 יום.
ב. בתאריך 22/07 התקבל דיווח על כניסת משיט לשטח סגור.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית תעודת המשיט למשך 60 יום.
ג. ב 27/07 המשיט הפליג בניגוד לתקנות הספנות (ימאים) (משיטי כלי שיט קטנים, (התשנ״ח–,1998 תקנה .22 המשיט הפליג בספינה בקו 300 בחוף רחצה בהרצליה.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית התעודה למשך 45 ימים
ד. ב17/07 הפליג משיט אופנוע ים בתוך קו 300 בחוף הדקל בניגוד לתקנות, כמו כן למשיט לא היה תעודת הסמכה בתוקף.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – דו"ח מנהלי + קנס.
ה. 20/07 הפליג משיט אופנוע ים בתוך קו 300 בחוף הדקל בניגוד לתקנות.
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית התעודה למשך 60 ימים.
ו. ב 21/07 המשיט הפליג באופנוע ים בבעלותו בצורה אלכסונית במקביל לחוף ובניגוד לתקנות הנמלים (בטיחות השיט,) תשמ"ג,1982- תקנה 68 (הגבלות שיט במקום רחצה מוכרז ובאזור אחר תק' תשנ"ד1994- תק' תשע"ב)2012-
החלטת מנהל רישוי והסמכה ארצי – התליית התעודה למשך 60 ימים
צלצל / שלח הודעה עכשיו! עד 12 בלילה!
052-5111000