קורס שייט - הלימודים
והרישיון לאופנוע-ים וסירה (הרחבה)
על מנת להשיט את רוב כלי השייט בישראל יש צורך בקבלת רישיונות מתאימים מרשות הנמלים והספנות שבמשרד התחבורה.
נידרש רישיון שייט כדי שניתן יהיה להשיט בארץ אופנועי ים ואת כל הסירות המצוידות במנוע בעל עוצמה של מעל 7 כוחות סוס.
תהליך הוצאת הרישיונות בארץ דיי דומה לתהליך הוצאת רישיון לכלי רכב וכולל מבחני תאוריה וטסטים. ההבדל העיקרי
הוא שהתהליך קצר, זול, מהיר ופשוט הרבה יותר.
סוגי רישיונות שייט
-
רישיון לאופנוע ים
נקרא "משיט 11"
ניתן לעשות מגיל 16 -
רישיון לסירת מנוע
נקרא "משיט 12"
ניתן לעשות מגיל 17
הרישיון המאפשר להשיט אופנוע-ים וסירת מנוע בארץ נקרא רישיון "משיט".
הרישיון מופק על ידי מנהל הספנות והנמלים שבמשרד התחבורה.
רישיון לאופנוע-ים מאפשר להשיט את כל אופנועי ללא חלוקה לרמות או גדלים, למעט אופנועי 4 מקומות שכבר לא מיוצרים וכמעט ולא קיימים.
רישיונות לסירה מתחלקים לפי דרגות, בדומה לרישיונות למשאיות ולאופנועים.
בשלב הראשון ניתן לעשות את הרישיון הבסיסי ורק אחרי שמחזיקים אותו שנה ניתן
להתקדם ולעשות רישיונות מתקדמים יותר:
סירה "עוצמה א'" – משיט 12:
הרישיון הבסיסי שמאפשר להשיט סירות מנוע עד 7 מטר אורך ועד 150 כ"ס מנועים.סירה "עוצמה ב'" – משיט 13:
רישיון מתקדם אותו ניתן לעשות אחרי שנה שמחזיקים רישיון "עוצמה א'" ומאפשר להשיט סירות עד 8.5 מטר אורך וללא הגבלת כוח מנועים.
המבחנים הנדרשים לקבלת הרישיונות
כדי לקבל את הרישיון יש לעבור 2 מבחנים במשרד התחבורה - מבחן תיאוריה ומבחן מעשי (טסט). עבור כל רישיון יש לעבור את 2 המבחנים (התאוריה + הטסט). ניתן לשלב את המבחנים ולעשות את 2 התאוריות ביחד ואת 2 הטסטים ביחד אבל הם אינם תלויים אחד בשני ועשוי להיות מצב לדוגמא שעוברים את התאוריה לאופנוע ים ונכשלים בתאוריה של הסירה. במקרה זה ניתן לקבל את הרישיון לאופנוע הים ולהשלים את המבחן לסירה במועד מאוחר יותר.
מבחני התאוריה
מבחני התיאוריה מתקיימים במנהל הספנות שבמשרד התחבורה.
האגף שאחראי על הסמכת המשיטים נקרא רספ"ן - רשות הספנות והנמלים.
המחלקה בתוך רספ"ן שמקיימת את המבחנים נקראת - הממחלקה לכלי שייט קטנים.
מבחן תאוריה עבור רישיון משיט 12
לסירת מנוע נקרא – ימאות ב'
מבחן תאוריה עבור רישיון משיט 11
לאופנוע ים נקרא – ימאות א'
ציון המעבר במבחני התאוריה
מבחני התאוריה בנויים במתכונת של מבחן אמריקאי המציע 4 תשובות לכל שאלה. כדי לעבור את המבחן נדרש ציון כמוזכר למטה, אבל במבחן משולבות שאלות "חובה" שטעות בשאלה אחת כזו מכשילה את המבחן כולו. שאלת חובה היא שאלה שהתשובה השגויה עליה גרמה להתנגשות או סיכון לחיי אדם. בפועל, לא תמיד יהיה ברור לתלמיד איזו שאלה במבחן היא שאלת חובה ולכן צריך לדעת לפתור את כל השאלות.
-
"ימאות א" - מבחן התיאוריה לאופנוע ים:
-
משך הזמן - 60 דקות.
-
מספר שאלות - 30 שאלות.
-
ציון מעבר – 84%.
-
טעויות המותרות בשאלות רגילות – 4.
-
טעויות המותרות בשאלות חובה – 0.
-
-
"ימאות ב" - מבחן התיאוריה לסירת מנוע:
-
משך הזמן - 60 דקות.
-
מספר שאלות - 50 שאלות.
-
ציון מעבר – 80%.
-
טעויות המותרות בשאלות רגילות – 9.
-
טעויות המותרות בשאלות חובה – 0.
-
מיקום ומועד מבחני התאוריה
המבחנים מתקיימים בהרצליה, חיפה, טבריה ואילת. המבחנים מתקיימים מספר ימים בשבוע לאורך כל השנה, גם בחורף. המבחנים הינם ממוחשבים והתשובות ניתנות במקום.
מיקום בחינות התאוריה:
נתונים על מיקומי הבחינות שכולל מפות הגעה וחניונים קרובים ניתן למצוא אצלנו במדריך מועדים ומיקום הבחינות העיוניות.
הזמנת מבחן תאוריה:
הזמנת מבחן התאוריה מתבצעת דרך אפליקציה. זמני ההמתנה יחסית ארוכים אולם ניתן בתנאים מסויימים לקצר את הזמנים. לפרטים צור איתנו קשר - צור קשר.
תוקף מבחני התאוריה:
למבחן התאוריה יש תוקף שבמהלכו יש לבצע את המבחן המעשי (הטסט) ולקבל את הרישיון. במידה ולא מבצעים את הטסט עד מועד זה, תוקף התאוריה יפוג ויהיה צורך לחזור ולעשות את מבחן התאוריה פעם נוספת.
-
"ימאות א" – אופנוע ים - תוקף מבחן התיאוריה - 3 חודשים.
-
"ימאות ב" – סירת מנוע - תוקף מבחן התיאוריה - שנתיים.
צלצל / שלח הודעה עכשיו! עד 12 בלילה!
052-5111000
המבחן מעשי (טסט)
ניתן להתחיל את הלימוד המעשי על אופנוע-הים והסירה רק לאחר קבלת אישור על מעבר של מבחן התיאוריה.
החלק המעשי הוא קצר ומהיר ובדרך כלל מסיימים אותו בשניים עד שלושה מפגשים. אופנוע ים ניתן לפעמים לסיים ביום אחד אך הדבר אינו מומלץ.
חלק מבתי הספר מלמדים בקבלנות וחלקם לא. חשוב לבחור בתי ספר שמלמדים בקבלנות ולברר אם הקבלנות היא אכן "קבלנות מלאה"
ואין עלויות נוספות במקרה של כישלון בטסט כגון תשלום נוסף על כל טסט (מעבר לתשלום האגרות) ועלויות כגון "העמדת כלי שייט ביום הטסט וכד'.
המבחן המעשי מורכב מ-3 חלקים
-
מבחן עיוני - מבחן בעל-פה הכולל מספר שאלות בסיסיות על התאוריה.
-
מבחן חבלים - ביצוע 3 קשרים במבחן לאופנוע ים או 4 קשרים במבחן לסירה.
-
מבחן מעשי - תרגילים הבוחנים את יכולתו של התלמיד לשלוט בכלי השיט.
כישלון בכל אחד מהחלקים מכשיל את הטסט כולו.
ממה חשוב להיזהר
יש לזכור שהאינטרנט מלא בפרסומים ומבצעים מטעים לקורסים לשייט:
-
"לימודים בקבלנות" - "קבלנות" זו רק סיסמה. יש בתי ספר שנותנים קבלנות אבל היא חלקית בלבד. במידה והתלמיד נכשל בטסט, הוא מקבל לפעמים עוד שיעור אבל על המבחן (הטסט) הוא צריך לשלם מאות שקלים לבית הספר, וזה בנוסף לאגרה. חובה לברר אם יש תשלום כלשהו לבית הספר במידה ונכשל במבחן. העלות מתחבאת לפעמים תחת השם "העמדת כלי שייט ביום הטסט". במידה ויש עלות נוספת זו לא קבלנות.
-
"תרגול מבחנים" במקום קורס תאוריה – לא ניתן לתרגל רק שאלות ותשובות ללא קורס תאוריה ולעבור את 2 מבחני התאוריה, המבחן בכתב והמבחן בעל-פה. גם מי שהצליח לעבור את מבחן התאוריה בכתב ייכשל כנראה במבחן שבעל-פה מכיוון שהוא צריך לדעת את חומר הלימוד ולא רק לפתור שאלות.
-
"אפשר ללמוד רק בכיתות לימוד" - ממש לא נכון. לא ניתן לצאת מכיתות לימוד ישר למבחן. אומנם חומר הלימוד אינו מסובך ומצריך בייחוד תרגול וזיכרון טוב, אבל מדובר בהרבה חומר והתלמיד תמיד נדרש ללמוד מהבית. כיתות לימוד לרוב צפופות, הלימודים לא ממוקדים ולפעמים אפילו נתפסים כבזבוז זמן.
-
"לימוד וטסט ביום אחד" - לפעמים זה אפשרי אבל בעייתי. מדובר ביום מאוד צפוף שכולל גם שיעורים וגם טסט ובמידה ולא נעשה נכון מגדיל את הסיכויים לכישלון במבחן. חשוב לעשות זאת רק בבית ספר מנוסה שיודע איך לעשות זאת.
-
"המחיר הזול בארץ" - התלמיד מגלה שהוא מקבל קורס ברמה נמוכה, נכשל במבחנים, משלם אגרות ושעות לימוד נוספות ובסוף עובר לבית ספר רציני. כמו תמיד, אם זה זול מדיי, יש לבדוק למה.
שני מבחני תיאוריה
כדי לעבור בהצלחה קורס שייט ולקבל רישיון משיט לאופנוע ים ו/או סירת מנוע, יש לעבור שני מבחני תיאוריה לכל רישיון ולא אחד. מבחן תיאוריה בכתב ומבחן תיאוריה בעל-פה שמתקיים בזמן המבחן המעשי (הטסט).
-
מבחן תאוריה בכתב - התלמידים לרוב אינם מודעים לכך שהחלק הארוך מבחינת הלימודים הוא דווקא החלק העיוני (התיאוריה). לימוד התאוריה אינו קשה, אבל יש הרבה חומר והלימוד לוקח זמן.
מבחן תאוריה בעל-פה - כישלון במבחן תיאוריה בעל-פה יכשיל אותך בחלק המעשי כולו, גם אם עברת בהצלחה את המבחן במים על אופנוע הים והסירה. כישלון כזה גורם אובדן של ימי עבודה, אגרות של מאות שקלים והרבה עוגמת נפש.
הבוחנים של משרד התחבורה יודעים "לתפוס" את אילו שרק תרגלו מבחנים ושהצליחו לעבור את מבחן התאוריה בכתב אבל לא באמת שולטים בחומר. כשהתלמיד יושב מול הבוחן במבחן שבעל-פה, עליו לדעת היטב את חומר הלימוד ולא רק לדעת לפתור שאלות ותשובות, אחרת הוא ייכשל בטסט. במבחן התאוריה בעל-פה אין 4 שאלות שמהן בוחרים תשובה נכונה ובנוסף הסיטואציה הרבה יותר מלחיצה.
לכן, לא מספיק לדעת לפתור שאלות ותשובות או ללכת לכיתת לימוד בלבד – צריך לשלוט היטב בחומר הלימוד.
מפגשים בכיתת לימוד אינם מחליפים את הלימוד העצמי בבית. התלמיד לא יוצא מכיתת לימוד מוכן למבחן, תמיד צריך יהיה ללמוד בבית מכיוון שמדובר בחומר רב שצריך לזכור. במשך מעל 30 שנה, אנחנו בסי-סקול מלמדים בשיטה הטובה ביותר ללימוד תאוריות לכלי שייט - ערכת לימוד איכותית ללימוד בבית ושיעורים פרטיים או בקבוצות קטנות עם מורה.
צלצל / שלח הודעה עכשיו! עד 12 בלילה!
052-5111000
קורס שייט ב-SeaSchool - סירת מנוע ואופנוע ים
בקורס המשיטים ב- SeaSchool מלמדים את התאוריה דרך ערכת לימוד אינטרנטית איכותי וותיקה בליווי מורים פרטיים או
בקבוצות קטנות, ואת המעשי כמעט בכל הארץ ובקבלנות מלאה ואמיתית.
שיטת הלימוד הנהוגה בסי-סקול מאפשרת לימוד מקצועי וקבלת הרישיון מהר ככל האפשר ובעלויות נמוכות.
לימוד עצמי
לימוד עצמי זו בהחלט האופציה הטובה ללימוד התאוריה אבל היא אפשרית רק במידה ונרשמים לקורס רציני כמו זה של SeaSchool הכולל ערכת לימוד אמיתית. ישנם תלמידים המנסים לחסוך וללמוד את התיאוריה באופן עצמאי באמצעות פתרון שאלות ממאגרי שאלות, קורסי משיטים באתרי אינטרנט חינמיים וכד'.
תלמידים אלו לרוב נכשלים ובדרך כלל גם לא יודעים על מה הם נכשלו. חשוב לדעת את חומר הלימוד ולא רק לפתור שאלות. האינטרנט מלא באתרים באיכות ירודה שלא מאפשרים לעבור את המבחנים.
אופן הלימוד וקבלת הרישיון
מיד אחרי שתירשם לקורס באתר של SeaSchool למשיט 11 ומשיט 12, תוכל להיכנס לאזור המנויים בו יש מידע מפורט לגבי כל מה שצריך לעשות עד קבלת הרישיון.
-
רישום - הירשם לקורס באתר של SeaSchool. בחר שם משתמש וסיסמה, הסדר את התשלום וכנס לאזור המנויים.
-
תחילת הלימודים - למד תיאוריה מהקורס אצלנו באתר. למד מהבית, מהעבודה, מהאפליקציה וכד'.
-
מורים פרטיים - באזור המנויים יהיה לך את פרטי הקשר למורים. צור קשר ותאם מפגשים.
-
טופס רפואי ואגרות - באיזור המנויים יש מדריך למילוי הטופס הרפואי. אחרי המילוי יש להעביר אלינו או ישירות לרספ"ן בהתאם למדריך.
-
מבחן התיאוריה - יתואמו לך מבחני תאוריה שמתקיימים במשרד התחבורה. הוראות מלאות ועזרה בתאום מבחני התאוריה נמצאים באיזור המנויים באתר שלנו.
-
לימוד ומבחן מעשי - אחרי שתעבור תיאוריה, נתאם אתך הגעה לשיעורים ולטסטים אצלנו ביפו, הרצליה, אשדוד, אשקלון, טבריה, חיפה או עכו.
-
קבלת הרישיון - אחרי שתעבור את המבחן המעשי, הרישיון יישלח אליך בדואר ישירות ממשרד התחבורה.
סוגי הקורסים בסי-סקול
ניתן להירשם לשלושה סוגים שונים של קורסי שייט בסי סקול:
-
קורס משיט 11 - רישיון משיט 11 שהוא רישיון לאופנוע ים.
-
קורס משיט 12 - רישיון משיט 12 שהוא רישיון לסירת מנוע (סירה מהירה).
-
קורס משולב (משיט 11 + משיט 12) - רישיון משיט 11 לאופנוע ים + רישיון משיט 12 לסירת מנוע.
למי שמעוניין בשני הרישיונות מומלץ כמובן להירשם לקורס המשולב. העלות של הקורס המשולב נמוכה הרבה יותר מרכישה של הקורסים בנפרד וגם הלימודים והמבחנים משולבים ביחד כך שניתן לחסוך מפגשים וזמן.
קורס תאוריה איכותי
קורס איכותי זה קורס שמאפשר לתלמיד ללמוד ולהבין את חומר הלימוד ולא מלמד רק איך לעבור את המבחן. קורס התיאוריה באתר של SeaSchool מאפשר לך ללמוד את התיאוריה ברמה הגבוהה ביותר ולדעת באמת את החומר. הלימוד בקורס שלנו יאפשר לך לעבור בקלות את שני המבחנים, גם המבחן בכתב וגם המבחן בעל-פה. ליווי של המורים הפרטיים שלנו מאפשר לקצר ולהקל על התהליך.
תמיכה עד 12 בלילה
כשלומדים לבד בבית יש חשיבות רבה לתמיכה זמינה. אנחנו זמינים לכל התלמידים שלנו כל יום עד 12 בלילה. הלימודים באתר של SeaSchool מבוססים על 30 שנים של ניסיון. הלימודים ברורים ופשוטים.
ליווי צמוד עד קבלת הרישיון
אנחנו מטפלים בהכל ומשאירים לך את הזמן ללמוד. אנחנו נמצאים אתך בקשר בטלפון בווטסאפ ופנים אל פנים ומלווים אותך בכל התהליך עד קבלת הרישיון.
עלות הלימדים
קורס |
קורס |
קורס משולב |
|
---|---|---|---|
קורס בבית הספר סי-סקול |
990 ₪ |
1,190 ₪ |
1,490 ₪ |
אגרה למבחן העיוני |
203 ₪ |
203 ₪ |
406 ₪ |
אגרה למבחן המעשי |
341 ₪ |
341 ₪ |
682 ₪ |
סה"כ עלות רישיון ללא אגרות: |
990 ₪ |
1,190 ₪ |
1,490 ₪ |
סה"כ עלות רישיון כולל אגרות: |
1,534 ₪ |
1,734 ₪ |
2,578 ₪ |
איך משלמים על הקורס
לאחר מילוי טופס הרישום ניתן לשלם באחת מהאפשרויות הבאות:
-
כרטיס אשראי דרך האתר - מאפשר כניסה מידית לקורס באתר ותחילת הלימודים.
-
כרטיס אשראי טלפוני - למי שחושש לשלם באתר - יש לצלצל לבית הספר ולמסור את פרטי כרטיס האשראי. תחילת הלימודים תתאפשר מיד אחרי התשלום. ניתן לצלצל / לשלןח הודעה עד 12 בלילה.
-
מזומן - הפקדה בנקאית - "ביט" - הפקדת התשלום בחשבון הבנק של בית הספר. ניתן לעשות העברה בנקאית או לגשת לכל סניף של בנק פועלים ולהפקיד את התשלום בעבור הקורס. פרטי חשבון הבנק יופיעו מיד עם מילוי טופס הרישום.
-
מזומן במשרדי החברה - ניתן לתאם ולהגיע למשרדי בית הספר ולהסדיר את התשלום במקום.
עלויות לעומת בתי ספר אחרים
SeaSchool נחשב לאחת מבתי הספר הוותיקים והאיכותיים בארץ. הקורסים שלנו מאפשרים לקבל רישיונות לאופנועי-ים וסירות במהירות ובאיכות והתמיכה שלנו בתלמידים לכל אורך הלימודים הינה ייחודית. יחד עם זאת, אנחנו מקפידים שהמחירים שלנו יהיו מהנמוכים ביותר ולרוב זולים משמעותית ממקומות אחרים שנותנים הרבה פחות.
מצאת מחיר נמוך יותר? בדוק היטב מה אתה מקבל בתמורה.
צור איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים - צור קשר.
מידע רב הכולל מדיניות החזרים וזיכויים ניתן למצוא בפרק - שאלות ותשובות
טיפים והמלצות
תלמידים שואלים איך מקבלים את הרישיון אחרי שמסיימים ללמוד?
משרד התחבורה שולח את רישיונות המשיט בדואר לכתובת הרשומה במשרד הפנים - יש לוודא שהכתובת למשלוח מכתבים הרשומה במשרד הפנים מעודכנת. ניתן לפעמים לקחת את הרישיון באופן ידני מאגף הספנות בחיפה.
פרטים בטלפון.
תלמידים שואלים האם הלימודים העיוניים מתאימים לאינטרנט?
בהחלט כן! מדובר בחומר לימודי פשוט יחסית להבנה. החומר כולל בייחוד חוקי דרך, דגלים, אותות וכד'. לימודי התיאוריה דורש "תרגול וזיכרון" ולכן מתאים במיוחד ללימוד דרך האינטרנט. האנימציות וסרטוני הווידיאו באתר שלנו עוזרים בהבנת החומר והזמינות התמידית של חומר הלימוד באמצעות האינטרנט מאפשרים לרוב התלמידים לעבור את המבחן העיוני בפעם הראשונה.
תלמידים שואלים אותנו אם התאוריה קשה?
התאוריה לא קשה ללמידה. תלמידים לפעמים מבלבלים בין קשר להרבה. הלימודים קלים אבל יש הרבה חומר ללמוד. מבחני התיאוריה לאופנוע ים וסירת מנוע דיי דומים למבחן התיאוריה לרכב. אם לתלמיד היה קל בתיאוריה לרכב (גם אם הוא נבחן מזמן), כנראה שיהיה לו קל גם בתיאוריה לשייט, ואם היה לו קשה ברכב, יהיה לו קשה גם בשייט.
תלמידים שואלים אם כדאי לשדרג לקורס המשולב?
תלמידים שמעוניינים ברישיון לאופנוע ים או לסירה שואלים אם כדאי לשדרג לקורס המשולב. זו אחת הדילמות של כל תלמיד שנרשם אצלנו. אין תשובה קלה לזה ולכן הכנו מדריך שיכול לעזור בהחלטה - האם ללמוד קורס אופנוע-ים, סירה או משולב.
תלמידים שואלים לגבי הפרוצדורה של קבלת הטופס הרפואי?
את הטופס הרפואני ניתן לקבל בתחנות הצילום שעובדות עם משרד התחבורה. הטופס ניתן בחינם ויש צורך להחתים עליו אופטימטוריסט ורופא. את הטופס מביאים אלינו או ישירות לרספ"ן אחרי שבדקנו ואישרנו אותו. פרטים נוספים ניתן לקבל במדריך שהכנו - מילוי הטופס הרפואי.
תלמידים שואלים אותנו תוך כמה זמן ניתן לקבל את הרישיון?
ניתן לרוב לקבל את הרישיון תוך כחודש. מה שבדרך כלל מעקב את התהליך הוא הזמנת תאוריות וטסטים במשרד התחבורה. התנהלות נכונה מול בית הספר יכולה לחסוך בזמנים. חשוב לבחור בית ספר שמלמד במספר מקומות ומוקצים לו יותר טסטים.